Aktualności
Załóż bezpłatne konto na portalu Emp@tia
18 czerwca 2020 czwartek
grafika

Szanowni Państwo

Z uwagi na sytuację pandemiczną w Polsce, bezpośrednia obsługa klientów w Urzędzie Dzielnicy Ursus m.st Warszawy może być ograniczona, dlatego już dziś zachęcamy Państwa do założenia bezpłatnego konta na portalu Emp@tia.

Od 1 lipca 2020 r. Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia rozpocznie przyjmowanie (tylko elektronicznie) wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego oraz jednorazowego świadczenia „Dobry Start” (300+) na okres zasiłkowy 2020/2021. W tym roku nie składamy wniosków na świadczenie 500+. Wydane informacje ważne są do maja 2021r. Wyjątek stanowią sytuacje, w których rodzice z powodów ustawowych otrzymali świadczenie na okres krótszy.

Wszystkie rodzaje wniosków będzie można złożyć za pośrednictwem dedykowanej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej platformy Emp@tia ( wnioski.mpips.gov.pl ), a w przypadku wniosków 300+ będzie można je także złożyć za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Ponieważ sytuacja epidemiczna w Polsce jest dynamiczna, zachęcamy Państwa do utworzenia konta na platformie Emp@tia.

Portal ten umożliwia bezpośrednią elektroniczną komunikacje z Urzędem Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy (w tym składanie wyżej wspomnianych wniosków, dołączanie brakujących dokumentów etc.) bez konieczności wychodzenia z domu. Złożenie wniosku i wybranie preferowanego sposobu komunikacji za pośrednictwem ww. portalu ułatwi szybsze rozpatrywanie spraw.



Jak załatwić sprawę w urzędzie
15 czerwca 2020 poniedziałek
grafika

Wizyta w urzędzie jest możliwa tylko po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym lub po rezerwacji na stronie www.rezerwacje.um.warszawa.pl. Bez umówienia wizyty możliwe jest wyłącznie złożenie pisma lub wniosku w wyznaczonym miejscu

Załatw sprawę w urzędzie

Konkurs ofert na dzierżawę ogródka działkowego
7 sierpnia 2020 piątek

Burmistrz Dzielnicy Ursus m. st. Warszawy ogłasza pisemny nieograniczony konkurs ofert na dzierżawę ogródka działkowego na okres 3 lat. Do pobrania:
Ogłoszenie o konkursie - plik .pdf
Informator konkursowy - plik .pdf

Ważna informacja dla kierowców korzystających z parkingu P+R Ursus Niedźwiadek
6 sierpnia 2020 czwartek
grafika

W związku ze stale utrzymującą się sytuacją pandemiczną nie będzie zapowiadanych wcześniej zmian w funkcjonowaniu parkingu. Korzystanie z parkingu pozostaje na starych zasadach. Na poziomach 0 oraz +1 nadal obowiązuje przerwa techniczna w godz. 2:31-4:29. Pozostałe poziomy parkingu +2, +3, +4 funkcjonują całodobowo bez zachowania przerwy technicznej, umożliwiając przy tym całodobowe użytkowanie parkingu.

Przygotowania do Powszechnego Spisu Rolnego
7 sierpnia 2020 piątek
grafika

 

 

Wkrótce w całej Polsce rozpocznie się Powszechny Spis Rolny – obowiązkowy dla każdego użytkownika gospodarstwa rolnego. W Warszawie spis rolny przeprowadzi 32 rachmistrzów.

 

Do 8 lipca trwał nabór kandydatów na rachmistrzów spisu rolnego. Zgłosiło się 108 kandydatów, którzy obecnie przechodzą szkolenie. Po zdaniu egzaminu zostanie wyłonionych 32 rachmistrzów, którzy przystąpią do spisu rolnego.

 

Kiedy odbędzie się spis rolny?

Spis rozpocznie się 1 września i potrwa 3 miesiące, do 30 listopada 2020 roku. Dane będą zbierane według stanu na 1 czerwca 2020 roku.

 

Kto musi się spisać?

Spisowi podlegają faktyczni użytkownicy gospodarstw rolnych. Każdy użytkownik gospodarstwa rolnego otrzyma list od Prezesa GUS. Oprócz informacji o obowiązku spisania się, list będzie zawierać ważne informacje potrzebne do logowania się w aplikacji spisowej. Dlatego to pismo należy zachować aż do momentu spisania się.

 

Jak się spisać?

W Powszechnym Spisie Rolnym 2020 przewidziano trzy metody do wyboru.

  • Samospis internetowy to kluczowa metoda spisowa i o niej w pierwszej kolejności powinni pomyśleć rolnicy. Jest to metoda wygodna, ponieważ spisać się można samodzielnie w domu przez komputer lub telefon z dostępem do Internetu, w dogodnym dla siebie momencie. Dla rolników, którzy nie posiadają komputera lub telefonu z dostępem do Internetu, planowane jest przygotowanie na czas spisu Gminnego Punktu Spisowego.
  • Jeśli rolnik z jakichś ważnych powodów nie może lub nie chce spisać się przez Internet, powinien zadzwonić na infolinię spisową (pod numer 22 279 99 99) i spisać się przez telefon.
  • Rolnik, który nie skorzysta z żadnej z obu wspomnianych opcji (Internet lub telefon), może spodziewać się wizyty rachmistrza. Rolnicy powinni pamiętać, że w takim przypadku nie będą już mogli odmówić udzielenia odpowiedzi i przełożyć tego na inny termin. Rachmistrze rozpoczną pracę 1 października 2020 roku.

Dlaczego spis rolny jest potrzebny?

Powszechny Spis Rolny jest organizowany co 10 lat. Jako badanie obejmujące wszystkie gospodarstwa rolne w kraju jest jedynym źródłem informacji pozwalającym na ocenę stanu polskiego rolnictwa. Samym rolnikom wyniki spisu pozwolą ocenić zmiany w produkcji roślinnej i zwierzęcej mające wpływ na opłacalność ich produkcji.

 

Gdzie szukać informacji?

Podstawowym źródłem informacji o Powszechnym Spisie Rolnym 2020 jest strona internetowa spisrolny.gov.pl/. Od 17 sierpnia 2020 r. wsparcie i pomoc można uzyskać pod numerem telefonu 22 279 99 99.

 

Wszystko o odpadach
30 lipca 2020 czwartek
grafika

Wszystko o odpadach komunalnych w jednym miejscu! Sprawdź prawidłowe zasady segregacji, złóż deklarację, dowiedz się, gdzie i jak oddać elektrośmieci, przeterminowane leki czy baterie, pobierz dokumenty oraz materiały graficzne.
https://warszawa19115.pl/wszystko-o-odpadach

Czy ta księgarnia jest najfajniejsza?
20 lipca 2020 poniedziałek
grafika

Trwa konkurs na ulubioną warszawską księgarnię. Do 24 sierpnia mieszkańcy i mieszkanki w głosowaniu online wskażą dziesięć miejsc, które otrzymają nagrody pieniężne oraz tytuł „Ulubionej Księgarni Warszawy”. Plebiscytowi towarzyszy akcja zachęcająca do kupowania książek w lokalnych księgarniach.

Nagroda Prezydenta m.st. Warszawy „Ulubiona Księgarnia Warszawy” jest wspólną inicjatywą miasta oraz Biblioteki Analiz, Stowarzyszenia Księgarzy Polskich Okręg w Warszawie i Polskiej Izby Książki. Została powołana z myślą o stołecznych księgarniach niezależnych, które dotkliwie odczuły skutki kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa.

Głosowanie w formie online potrwa do 24 sierpnia na stronie ulubionaksiegarnia.waw.pl. Każdy mieszkaniec i mieszkanka może oddać jeden głos oraz, dodatkowo, uzasadnienie swego wyboru. Autorom i autorkom najciekawszych opinii zostaną przyznane nagrody książkowe. Oddając głos w plebiscycie należy wziąć pod uwagę m.in. sposób prezentacji oferty księgarni, organizację wydarzeń promujących książki i pasje czytelnicze (dla dorosłych i dzieci), poziom obsługi klienta czy aktywność online i formy kontaktu z klientem w czasie pandemii. Dziesięć księgarni, które zdobędą najwyższą liczbę głosów w plebiscycie, otrzyma nagrody pieniężne o łącznej wartości 78 tys. zł:
I nagroda – 20 tys. zł,
II nagroda - 10 tys. zł
oraz osiem wyróżnień po 6 tys. zł.
Każda z nich będzie mogła również używać tytułu „Ulubiona Księgarnia Warszawy” przez 12 miesięcy od daty przyznania nagrody.

Konkursowi towarzyszy kampania społeczna z hasłem przewodnim „Czy ta księgarnia jest najfajniejsza?”, w której zachęcamy mieszkańców i mieszkanki do odwiedzania lokalnych księgarń i do kupowania w nich książek. Wspieramy w ten sposób placówki niezależne, a promocja czytelnictwa jest jednym z priorytetów polityki kulturalnej Warszawy. Księgarnie niezależne są ważnymi miejscami na kulturalnej mapie stolicy - budują jej niepowtarzalny klimat i współtworzą lokalną przestrzeń. W Warszawie jest ich około stu. To małe podmioty, często prowadzone rodzinnie lub w grupie przyjaciół, które organizują spotkania autorskie, debaty, koncerty, pokazy filmów oraz są aktywne w mediach społecznościowych.



  archiwum     zapowiedzi  
 
© Copyright 2004-2020, Urząd m.st. Warszawy dla Dzielnicy Ursus - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zgłoś problem!